Sztárok a ZARA megnyitóján


Dér Heni, Csonka András, Hajas László, Hargitai Bea, Szekeres Nóri, Dudás Miklós és Teszári Nóra is lelkesen szemezgettek az egyik belvárosi bevásárlóközpont újonnan nyílt üzletének tavaszi kollekciójából. Természetesen egyikük sem távozott üres kézzel.

 
Az Észak-Spanyolországból érkező divatmárka új üzletének megnyitóján zsúfolásig telt a 2000 négyzetméteres ruhabirodalom: a márka igazi szerelmesei azonnal birtokba vették hazánk nyolcadik ZARA üzletét.

Szekeres Nóri, a TV2 műsorvezetője rafinált ruhában érkezett, de azért még így is jól látszott, újra áldott állapotban van.
„Tudtuk a párommal, hogy szeretnénk kisbabát – majd egyszer. Nos, most úgy tűnik, elérkezett az idő. A gyermekeim már nagyok, most lesz újra egy kis bébi a családban. Nagyon várja őt már mindenki” – mosolygott a műsorvezető. „Nem tudom megállni, hogy ne a női osztályon kezdjem a nézelődést, mert a márka igazi rajongója vagyok, de aztán átsétálok szépen a gyerekszekcióba, imádnivaló darabokat kínál a ZARA kicsiknek is. Nagyon tetszik az üzlet elrendezése, az, hogy átjárhatók a területek, és az, hogy színek szerint rendszerezik a ruhadarabokat, így könnyebben megy a válogatás.”


Csonka András, színész-műsorvezető, aki saját bevallása szerint a hideg színek szerelmese most sem hazudtolta meg magát, ugyanis világoskék ingben érkezett, és nyári kollekció ide, banán-sárga trend oda, ő a válogatásnál is maradt a hűvös színeknél.
„Hatalmas ez az üzlet, képtelen vagyok most az egészet végignézni – ehhez kell nekem az egész hétvége” – nevetett az RTL II műsorvezetője.

Hargitai Bea és Dér Heni viszont a meleg, vad színekre esküsznek. Most is tetőtől-talpig vidám színekbe öltöztek. Heni egy sárga és egy piros felsővel lett gazdagabb, annak ellenére, hogy egyik szín sem tartozik a kedvencei közé, a fazon győzött.



„Volt régebben egy erőteljes fekete korszakom, szinte csak feketében jártam, de ez már a múlté. Ma már imádom a színes darabokat, legyen az egy szoknya, vagy egy vagány kiegészítő” – mondta a Sugarloaf énekesnője.

Hajas Laci nem tagadja, igazi ZARA-fan. Azért a válogatásnál felesége segítségét is kikérte, aki azontúl, hogy segített a legcsinosabb fazon kiválasztásában, abban is aktívan közreműködött, hogy minél gyorsabban megteljen az óriási táska.
„A külföldi utazásaink során sem szoktuk kihagyni, hogy bemenjünk egy-egy ZARÁ-ba. Érdekes, hogy teljesen különböző darabok érkeznek az egyes üzletekbe, mást találni Barcelonában, mást Londonban, és a teljesen más a budapesti kínálat. Itt a WestEndben igazi világszínvonalú kollekcióval érkezett az új üzlet, találtam is magamnak egy klassz tavaszi cipőt és egy elegáns zakót.”


Dudás Miklós olimpikon kajakozó és Teszári Nóra, az RTL Klub műsorvezetője is „elveszett” a rengeteg ruha között, ám végül ők is megtalálták az aktuális kedvencet, ki magának, ki gyermekeinek is örömet szerezve a legújabb zsákmánnyal.

További információk a Zara divatmárkáról

Észak-Spanyolországból a WestEndbe!

A Zara Magyarországon eddig 7 üzlettel volt jelen, a sorban 8. pedig a hétvégén megnyitott, WestEnd City Center földszintjén található, több mint 2.000 m2-es üzlete.

A Zara története egyike a világ legnagyobb üzleti sikereinek.
A Zara Spanyolország első számú divatmárkája és a két és fél milliárd fontot érő Inditex cégcsoport húzóneve. A céget 1975-ben alapították, ami harminc évvel később a világ egyik leggyorsabban növekvő cégcsoportjává vált a divatiparban. A cégóriás egyébként több, mint 100 céget foglal magában, mindegyiknek megvan a maga feladata: tervezés, kivitelezés, terjesztés.
Ehhez a vállalatcsoporthoz tartozik a Zara, a Pull&Bear, a Massimo Dutti, a Bershka, a Stradivarius, az Oysho, a Zara Home és az Uterqüe.
Már több mint 400 városban találkozhatunk a márkával, a világ öt kontinensén, és a terjeszkedés még mindig nem állt meg.

Gyorsétterem, gyorsdivat?
Amancio Ortega Gaona 1963-ban kezdett ruhákkal foglalkozni, az első Zara bolt - amely a tulajdonos, Amancio Ortega lányáról kapta a nevét - 1975-ben nyitott meg a galíciai A Corunában. Olyan ruhaüzlet volt, amely nem titkoltan azzal szerezte népszerűségét, hogy a drágább, luxuskategóriás (designer) ruhamárkák inspirációja által készítette és kínálta kollekcióit rendkívül kedvező áron. Így a spanyol hölgyek is a legújabb divat szerint öltözhettek. Ez a női lélek legmélyébe hatoló elgondolás már akkor sikeresnek bizonyult, így Ortega sorjában nyíló üzletei elkezdtek Spanyolország-szerte ismertté válni.

Valamikor a ’80-as években született meg a fast fashion (instant fashion, gyorsdivat) ötlete Ortega fejében, ami tulajdonképpen a vásárlói igények azonnali kiszolgálására reagálást, egy gyorsabb rendszert jelentett, és jelent a mai napig. Az alapötlet, hogy a divat nem szezonálisan működik, hanem folyamatosan változik, tulajdonképpen azért zseniális és forradalmi, mert – mint minden nagy gondolat – gyökerestől irtotta ki az addig berögzült szokásokat és alapjaiban formálta újra egy iparág korlátait.
A cég Spanyolországból először Portugália felé terjeszkedett 1980-ban, majd ’89-ben az Egyesült Államokban nyitott üzletet, ’90-ben pedig Franciaországban. A kilencvenes évek során további hetven országban jelentek meg.

Félelmetes, de működik!
Manapság világviszonylatban az emberek kevesebbet költenek ruhákra, ráadásul a ruhák terén olyan nagy a választék, hogy a fogyasztót egyre nehezebb elérni.
Az egyszerű alapötleteknek köszönhetően a Zara hatalmas erővel tört be a divat világába: havonta, akár hetente megújuló, széles választék, amely eleinte a nagyobb divatcégek ötleteit másolta, ezáltal vált vonzóvá a vásárlók számára.
A Zara stratégiája egyértelműen és kimondottan a trendekre való villámgyors reagálás. Azt kapod náluk, ami a kifutón is szerepelt. Tizedannyiért. A Zara kötelékében több mint 200 divattervező dolgozik, és mihelyst a legújabb bemutatókon készült fotók megjelennek, a tervezők fantáziája is elszabadul, és azonnal skiccelik a ruhákat, a szabászok pedig már dolgozhatnak is a modelleken. A kész ruhákat szinte szállítás közben illesztik össze, hogy aztán vasaló melegen kerüljenek az üzletekbe. A Zara trükkje az, hogy egy-egy kollekció csupán néhány hétig elérhető, és nem gyártják újra a modelleket. A vásárlónak nem a következő szezon darabjaira kell várnia, hanem a következő havi darabokra.
Aki egy bizonyos Zara cuccot szeretne, az nem árt, ha azonnal lecsap rá, a legsikeresebb darabokat ugyanis azonnal elkapkodják. A gyors rotáció másik célja, hogy ébren tartsa az újdonságokra éhes divatmánok kíváncsiságát.
Ennek köszönhető, a statisztikákban a Zara magasan veri riválisait. Egy spanyol felmérés szerint egy vásárló átlagosan, éves szinten tizenhétszer tér vissza a Zara üzletekbe, ez körülbelül hatszor több mint más rivális márkák esetében.

Word of mouth marketing
Az üzletek menedzserei árgus szemekkel figyelik a vásárlók reakcióit (ez a word-of-mouth marketing), így a kevésbé sikeres ruháktól hamar megszabadulhatnak, a népszerűbbeket pedig gyorsabban tudják pótolni. A házon belüli és kívüli kommunikáció is olajozottan működik, és ahol megoldható, az eladók, a menedzserek és a tervezők is egy épületen belül dolgoznak.
Annak érdekében, hogy sikeresen reagáljanak a vásárlók igényeire, a tervezői döntéseket a lehető legvégsőkig késleltetik. Ez azt jelenti, hogy egy kollekció 50-60%-át készítik el előre, a többi részét pedig szezon közben, míg más cégek már a szezon előtt 80-90%-ban készre tervezik a ruhákat.

Szabálytalanság
Vannak olyanok, akik nem fogadják el, hanem felülírják a szabályokat, Amancio Ortega egy ilyen ember. Ennek eredménye, hogy Spanyolországban senkinek, a világon pedig – a 2012-es Forbes lista szerint – mindössze két embernek van nagyobb vagyona, mint neki. És bár a vezér 2011-ben úgy döntött, átadja a vezérigazgatói posztot egy arra érdemes munkatársnak, ő maga pedig megtartja cége többségi részvényeit, 60%-ot - a nagyvárosokat behálózó Inditex csoport és számos márkája egyelőre továbbra is megállíthatatlanul tör előre.

Forrás: JustCreative

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ragyogj, mint a napsugár!

Legjobb a reggeli :-)